اطلاعیه شماره ۳ معاونت دانشجویی

اطلاعیه شماره ۳ معاونت دانشجویی در خصوص اسکان دانشجویان در سرای دانشجویی

سرای دانشجویی
تعداد بازدید:۴۰۷۵
اطلاعیه شماره ۳ معاونت دانشجویی در خصوص اسکان دانشجویان در سرای دانشجویی

مرا هزار امید است و هر هزار تویی

شروع شادی و پایان انتظار تویی

با سلام و آرزوی قبولی طاعات و عبادات شما در ماه مبارک رمضان و تبریک عید سعید فطر، پیرو اطلاعیه‌های قبلی درخصوص آموزش حضوری دانشجویان به استحضار می‌رساند؛ با عنایت به دستورالعمل از سرگیری آموزش حضوری از 14 فرودین ماه 1401، همه ارکان دانشگاه و بالخصوص معاونت دانشجویی، با در نظر گرفتن شرایط جامعه دانشجویی و بدون ضرب‌العجل های پیش روی مراجع ذی‌صلاح، تمام تلاش خود را داشته‌اند تا کمترین استرس و نگرانی برای دانشجویان و خانواده‌های محترم آنها به وجود آید. اما علیرغم همه تلاش ها و برنامه‌ریزی‌های انجام شده، مسئولین دانشگاه نمی‌توانند بدون همراهی دانشجویان، پاسخگوی همه مشکلات و نیازهای آنها، بالخصوص در حوزه استفاده از سراهای دانشجویی باشند. لذا ضمن خرسندی و استقبال از حضور دانشجویان و توصیه آنها به صبوری و حفظ آرامش در چند هفته باقیمانده از نیمسال جاری، توجه همه عزیزان را به نکات ذیل جلب می‌نمایم:

1) مطابق با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، حضور همه دانشجویان تحصیلات تکمیلی از 20 فروردین 1401 در دانشگاه فراهم گردید. معاونت دانشجویی ضمن تشکر از همکاری همه این عزیزان، عذرخواه کم و کاستی‌های احتمالی می‌باشد.

2) با توجه به فراخوان ثبت درخواست خوابگاه برای دانشجویان مقطع کارشناسی و اولویت‌بندی تقاضاهای مطروحه، خوشبختانه 95% دانشجویان واجد شرایط روزانه، موفق به اخذ خوابگاه شده‌اند. با توجه به مشکل سایر دانشجویان متقاضی اعم از روزانه و شبانه و عدم امکان تهیه مسکن در میانه سال تحصیلی، پیشنهاد می‌گردد که دانشجویان مقیم در خوابگاه‌ها نسبت به پذیرش هم‌اتاقی جدید همکاری و همدلی لازم را داشته باشند. بدیهی است در صورت اضطرار، تصمیم بر افزایش ظرفیت اتاق های دانشجویی در همه مقاطع، یکی از راهکارهای احتمالی خواهد بود.

3) به دلیل مشکلات ناشی از زمان‌بندی سیستمی نرم‌افزار خوابگاهی در سامانه گلستان و عدم حضور دانشجویان از ابتدای سال تحصیلی و لزوم محاسبه هزینه حضور در خوابگاه به صورت روزشمار، امکان انتخاب اتاق و هم‌اتاقی برای دانشجویان فراهم نبوده و توزیع و تقسیم‌بندی اتاقها براساس معیارهایی نظیر سال ورودی، رشته تحصیلی و فاصله تا دانشگاه صورت پذیرفته است. ضمن پذیرش مشکلات احتمالی این روند، توصیه می‌گردد که دانشجویان از فرصت چندهفته‌ای حضور در کنار دوستان جدید بهره‌مند شوند و با تمرکز به اهداف اصلی حضور در دانشگاه، از تقاضای جابجایی تا حد امکان خودداری نمایند.

4) با توجه به محدودیت های اعلام شده و عدم اختصاص خوابگاه به برخی از متقاضیان ورودی سال تحصیلی 1400، با هماهنگی معاونت آموزشی، غیبت در کلاس‌های حضوری دروس برای دانشجویان ورودی 1400 که محل سکونت آنها تا دانشگاه بیش از 80 کیلومتر فاصله دارد، بلامانع خواهد بود. این دسته از دانشجویان که اسامی آن ها از طرف معاونت دانشجویی در اختیار اداره کل آموزش قرار می گیرد می‌توانند تا قبل از اختصاص خوابگاه، به صورت آنلاین (برخط) یا برون خط با هماهنگی استاد درس، به صورت غیرحضوری پیگیر دروس خود باشند.

5) دانشجویانی که از طریق اطلاعات جامع خوابگاه دانشجو در سامانه گلستان (پردازش 19700) از تخصیص اتاق خود مطمئن شده‌اند می‌توانند از روز چهارشنبه 14 اردیبهشت 1401 با در دست داشتن تأییدیه تزریق 3 دوز واکسن کرونا به اتاق خود مراجعه نمایند. آن دسته از دانشجویانی که هنوز موفق به تزریق دوز سوم واکسن خود نشده‌اند (زدن 2 دوز شرط لازم حضور می‌باشد) در صورت داشتن دلایل موجه، با تأیید پزشک معتمد مستقر در مرکز بهداشت و مشاوره دانشگاه، می‌توانند در خوابگاه حضور یابند. در غیر این صورت جهت حذف نیمسال تحصیلی بدون احتساب در سنوات اقدام نمایند.

6) از دانشجویان عزیز تقاضا می‌شود تا تأیید کامل وضعیت اتاق های خود از حضور در خوابگاه‌ها خودداری نمایند و درخواستهای جدید خود را تنها از طریق ایمیل معاونت دانشجویی به آدرس md@nit.ac.ir پیگیری نمایند.

7- علیرغم همه تلاش ها و برنامه‌ریزی‌های انجام شده و درک مشکلات و نگرانی‌های دانشجویان و خانواده‌ی محترم آنها، امکان حل همه مشکلات فراهم نمی‌گردد. اینجانب به عنوان معاون دانشجویی ضمن پذیرش همه نقصان‌ها، صمیمانه دانشجویان را به صبر، توکل و امید به فردایی بهتر دعوت می‌کنم.

عمر دگر بیاید بعد از فراق ما را

کاین عمر صرف کردیم اندر امیدواری

با آرزوی توفیق

معاونت دانشجویی


( ۴۵ )